loading...

Shekoofehayenow شکوفه های نو

{ به پایگاه خوبی ها ، زیبایی ها ، خودباوری ها و بالندگی ها خوش آمدید}

بازدید : 404
جمعه 15 آبان 1399 زمان : 8:38

ارتباط جدي ويتامين D و بيماري کرونا(C0vid 19)

مطالعه جدیدی که بر روی ۲۱۶ فرد مبتلا به کووید ۱۹ انجام شد، نشان داده است که ۸۰ درصد از این افراد ویتامین D کافی در خون ندارند.

به گزارش خبرآنلاین، مطالعات نشان داده اند که داشتن ویتامین Dکافی در بدن، سبب شده که تا ۵۱.۵ درصد خطر مرگ و میر ناشی از این بیماری برای مبتلایان کاهش یافته باشد و برای بهبودی به بیمارانی که به نوع شدید این ویروس مبتلا شده اند، کمک کند؛ هرچند که برای اثبات این مسئله آزمایش‌های بیشتری مورد نیاز است.

در این تحقیق میزان ویتامین D در مردان کمتر از زنان بود و علاوه بر این در افرادی که کمبود ویتامین D داشتند، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی بیشتر بود.

دکتر‌هانس کنراد بیالسکی، استاد دانشگاه هوهنهایم که ارتباط ویتامین D و کووید۱۹ را بررسی کرده، می‌گوید: بیماری‌هایی مانند فشار خون، دیابت و چاقی با کمبود ویتامین D در ارتباط است. همچنین به نظر می‌رسد بیمارانی که ویتامین D کافی ندارند، به نوع شدیدتری از کووید۱۹ مبتلا شوند اما ما هنوز چگونگی ارتباط بین این دو را پیدا نکرده ایم.

با این وجود، علاوه بر ارتباط بین سطح ویتامین D و خطر ابتلا به کووید۱۹ محققان در حال تلاش برای درمان این بیماری به کمک ویتامین D هستند.

محققان معتقدند: درمان با ویتامین D باید در بیماران کرونایی با مقادیر پایین ویتامین D انجام شود، زیرا این روش ممکن است اثرات مفیدی در سیستم اسکلتی عضلانی و سیستم ایمنی بدن داشته باشد.

آنها توصیه می‌کنند که مصرف ویتامین D برای نوزادان باید به طور روزانه بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ IU، کودکان ۶۰۰-۱۰۰۰ IU روزانه و بزرگسالان ۶۰۰-۲۰۰۰ IU باشد و این مقدار بستگی به سطح فعلی این ویتامین در بدن افراد دارد. همچنین بزرگسالانی که دچار اضافه وزن هستند، ممکن است به میزانی ۲ تا ۳ برابر بیشتر به این ویتامین نیاز داشته باشند.

نتیجه چندین تحقیق نشان داده است که کمبود ویتامین D با افزایش خطر ابتلا به عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی از جمله آنفلوانزا و ویروس کرونا ارتباط دارد.

پزشکانی که این تحقیق را انجام داده اند با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست که ویتامین دی در بدن نقش پیشگیرانه‌ای در برابر این بیماری دارد یا نه، می‌گویند: کمبود شدید این ویتامین در بدن پیامدهای منفی زیادی را در پی دارد که می‌تواند روی ابتلا به کووید ۱۹ هم تاثیر گذار باشد اما ما هنوز نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم که ویتامین دی می‌تواند از عفونت شدید جلوگیری کند.

منبع: healthline

منبع: خبر آنلاين ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷ ۴۷۲۳۲ کد خبر: 1451263 khabaronline.ir/news/1451263

تحقیقات جدید نشان می‌دهند: ارتباط جدی ویتامین D و ابتلا به کووید۱۹

https://www.khabaronline.ir/news/1451263/%D8%AA%D8%AD%D9%82%DB%8C%D9%82%D8%A7%D8%AA-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86-%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%AC%D8%AF%DB%8C-%D9%88%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-D-%D9%88-%D8%A7%D8%A8%D8%AA%D9%84%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D9%88%D9%88%DB%8C%D8%AF%DB%B1%DB%B9

----------------------------------------------

1399/8/14 طراحی اینفوگرافیک: شبنم نعیمی

https://www.eghtesadonline.com/n/2QLQ

--------------------------------------------

1399/8/13 طراحی اینفوگرافیک: شبنم نعیمی

https://www.eghtesadonline.com/n/2QH8

--------------------------------------------------

1399/8/12

برای مشاهده با بزرگنمایی بیشتر روی عکس کلیک کنید
برای دسترسی به فایل این اینفوگرافیک اینجا را کلیک کنید

آدرس منبع مورد استفاده شکوفه‌هاي نو: اینجاست

-----------------------------------------------------------

1399/8/11

https://www.eghtesadonline.com/n/2Q8k

----------------------------------

1399/8/10

https://www.eghtesadonline.com/n/2Q3Q

---------------------------------------------------------------

1399/8/9

hamshahrionline.ir/x6MKF

1399/8/9

طراحی اینفوگرافیک: شبنم نعیمی

پربیننده ترین

https://www.eghtesadonline.com/n/2PvY

--------------------------------------

1399/8/8

https://www.eghtesadonline.com/n/2Pta

-------------------------------------------------

1399/8/7

سرپوش پزشکی - سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۱۵ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۳ هزار و ۷۱۴نفر رسید و ۳۱ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار یا زرد کرونا هستند.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (هفتم آبان ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۸۲۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۴۹۰ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۸۸ هزار و ۶۴۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۶۷هزار و ۹۱۷نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۰۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۸۲۱ هزار و ۶۸۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

منبع: سرپوش پزشکي ۱۴:۳۷ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹ چهارشنبه کد خبر: ۹۹۰۸۰۰۳۷۸

https://www.sarpoosh.com/medical/hygiene/hygiene990800378.html

------------------------------------

1399/8/6

https://www.eghtesadonline.com/n/2PkV

معرفی کتاب به مناسبت هفته مازندران
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی